Energy People

Wat te doen als je gaat verhuizen?

Als je verhuist, wordt je leveringsovereenkomst met Energy People gewoon voortgezet op je nieuwe adres, aan dezelfde voorwaarden. Dit zijn de stappen die kan volgen bij je verhuizing:

  1. Stuur ons je nieuwe adres (met het EAN-nummer van je aansluitpunt) en je verhuisdatum, via hallo@energypeople.be. Doe dit liefst 30 kalenderdagen voordat je gaat verhuizen en uiterlijk 2 dagen na je verhuizing.
  2. Geef binnen 14 kalenderdagen na je verhuizing de meterstanden van het oude adres en van het nieuwe adres aan ons door via het ingevulde en ondertekende energieovernamedocument. Dit kun je hier downloaden. Gebruik één formulier voor je oude adres en een tweede formulier voor je nieuwe adres. Je kan ons de formulieren toesturen per post of per mail hallo@energypeople.be (door een foto of scan van het document te maken). Bewaar een kopie van elk formulier voor je eigen administratie.
  3. Opgelet! Als je ons niet op tijd informeert over je verhuizing, blijft de leveringsovereenkomst gelden voor je oude adres. Je moet dan alle energie die op je oude adres wordt verbruikt betalen, óók als je er niet meer woont! Dit duurt tot 45 dagen nadat je je verhuizing alsnog hebt doorgegeven.
  4. Je krijgt altijd binnen 48 uur een bevestiging van ons dat we je verhuismelding hebben ontvangen. Ontvang je deze niet? Stuur je bericht dan nogmaals aan hallo@energypeople.be.

Van tijd tot tijd ontvangen we berichten van klanten die een energieovernamedocument kregen van een makelaar of notaris, met daarop de naam van een andere energieleverancier al ingevuld. Voel je geenszins verplicht om dit formulier te tekenen! Je bent altijd vrij om zelf je energieleverancier te kiezen.